Η κοινωνία

Η σημερινή (2017) συμβατική ιατρική έχει ενσωματώσει την κοινωνία σαν μια βασική σταθερά, μια βάση που μας βοηθά να κρίνουμε νοητικά αποκλίνοντα άτομα ή άλλες προβληματικές καταστάσεις.

Βέβαια, αυτό γίνεται γιατί δεν έχει ή δεν θέλει να έχει κάποια άλλη βάση για τον ίδιο σκοπό. Μπορεί εύκολα να πει, φερειπείν "Η κοινωνία θεωρεί αυτό επιτρεπτό, ή απαράδεκτο", "οι αξίες της κοινωνίας" και άλλα ψυχαγωγικά.

Αν μέχρι στιγμής σας ακούγονται φυσικά και λογικά, κοιταχτείτε μην σας λείπει κάτι ή αν κάτι σας φύτρωσε και περισσεύει γιατί αν η αμείλικτη και αλάνθανστη κοινωνία το κρίνει, μπορεί να δώσει εντολή να ευνουχιστείτε ή να σας πετσοκόψει για να σώσει τούς υπόλοιπους. Και πολύ σωστά, αν η κοινωνία έχει πάντα δίκιο. Φυσικά, ένας απο τούς φοβερούς γιατρούς μας θα απαντήσει ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή απο το να τη θεωρούμε αλάνθαστη. Ακόμα δεν θυμίζει κάτι;

TINA (There Is No Alternative).

The IMF is always right.

Μπορεί η τρόικα να κατηγορείται για λάθη, αλλά θα κάνουμε ό,τι λέει γιατί θεωρείται αλάνθαστη και TINA (βλέπε νωρίτερα).

Δεν έρχονται οι Γερμανοί, έρχεται η τρόικα.

Δεν μας κατάσχουν τις περιουσίες οι τζογαδόροι διεθνείς τοκογλύφοι, αλλά οι αγορές, τα φάντς (funds).

Ποιο είναι το νόημα;

Όταν θέλουμε να προστατέψουμε ή να αποκρύψουμε την αλήθεια αλλάζουμε τις λέξεις αντικαθιστωντας τες με άλλες γενικές και αόριστες που στη ουσία δεν έχουν καμία σχέση με το σχετικό θέμα. Έτσι λοιπόν, οι άνθρωποι, οι γείτονες και άλλοι πιο συγκεκριμένοι όροι έγιναν κοινωνία, οι διεφθαρμένοι υπάλληλοι έγιναν υπάλληλοι, οι διεστραμμένοι ψυχανώμαλοι έγιναν μαχητές δικαιωμάτων μειοψηφικής κοινωνικής ομάδας. Ολα τα προηγούμενα ήταν στοχευμένα τυχαία παραδείγματα.

Ερώτημα: Από ποιους αποτελείται η κοινωνία και πως επιτελείται στατιστική μεταβολή ώστε σε σχετικό βάθος χρόνου να αλλάζει η τάση της, η άποψη της;
Κυρία, κυρία να πω; Από εμάς κι εσάς, εμένα κι εσένα, τον δίπλα και τον πιο πέρα.

Και αφού εγώ είμαι μέρος της κοινωνίας, γιατί διαφωνώ μαζί της;
Ευκολάκι… γιατί είμαι ανάποδος άνθρωπος ξεροκέφαλος, στριμμένος, εγωιστής και αλλά όμορφα.

Πως το ξέρω;

Μα απλά είμαι μειοψηφικός. Δηλαδη, η πλειοψηφία νικάει, που λένε, παναπεί έχει πάντα δίκιο. Ποιος το λέει τούτο; Η επιστήμη φυσικά. Αυτή που λέει οτι μπορεί και να σφάλει η κοινωνία, αλλά δεν υπάρχει άλ… TINA που λέγαμε! Βέβαια, αυτά τα προωθείς όταν δεν θέλεις να μιλήσεις για ηθικές άξιες, αξιακά συστήματα, την αξία των παραδόσεων κουλουπού.

Πώς περιχαρακώνονται και προστατεύουν αυτές τις ασυνάρτητες απόψεις;

Επιστημονικά, φυσικά. Με στατιστικές μελέτες. Σε αυτό είναι εξειδικευμένος ο συνάδελφος Χριστόφορος Ζαραλίκος, ρωτήστε τον. Εχει κάνει καριέρα με τις στατιστικές μελέτες.

Έχω ακούσει κάποτε ότι η μειοψηφία είναι πιο πιθανό να έχει πιο δίκιο, αλλά δεν έχω πηγή να παραθεσω.

Επίσης, από κάπου θυμάμαι ότι ο δρόμος της αρετής είναι τεθλιμμένος, δηλαδή γεμάτος στροφές και δυσκολίες. Μέχρι σήμερα η εμπειρία μου δείχνει ότι δεν υπάρχει καμιά πιθανότητα οι πολλοί να διαλέξουν τον δύσκολο δρόμο, αλλά αυτό είναι μάλλον εποχιακό πρόβλημα, πτώση της ηθικής της κοινωνίας και άλλα που λένε οι κακές γλώσσες. Αλλά ποιος τα πιστεύει αυτά;…

Μπορώ εγώ μόνος μου να αλλάξω την κοινωνία, δηλαδή την λεγόμενη πλειοψηφία της και να ακολουθήσει ένα για παράδειγμα παραδοσιακό αξιακο σύστημα παρόλες τις δυσκολίες του; μμμ… μάλλον οχι. Με βοήθεια από το κοινό ή απο τον ουρανό, ίσως...

Αλλά αυτά για να τα κατορθώσεις πρέπει να είσαι ή να γίνεις σούπερ - ήρωας. Μονο έτσι μπορείς να κατεβάσεις τον ουρανό στην γη. Αλλά σούπερ ήρωας δεν εννοείται αυτά τα παιδικά που βλέπουμε σε τηλεορασεις και κινηματογραφους. Εννοείται οι άγιοι της προσευχής, της νηστείας και της μεγάλης πίστης, κάτι παραπάνω απο σινάπι, να πούμε…

Ε, δεν είναι και τίποτε φοβερό. Ας περάσει ο πρώτος υποψήφιος...
Πιο εύκολο να νικήσεις σε τρία σερί σουρβάιβορ... κότες